joi, 17 septembrie 2015

Perioada de alaptare. Alegerea noastra ? sau nu ?

    

 
 Ei bine daca alaptam sau nu e alegerea noastra daca avem lapte, daca nu  trebuie sa acceptam si sa hranim micuti cu lapte praf din pacate. Spun din pacate deoarece personal consider ca laptele matern are mult mai multe  benifiicii decat cel praf. Laptele matern este un scut impotriva infectiilor ( infectii ale tractului respirator sau ale urechii), a unor boli cronice si contribuie la dezvoltarea ideala a bebelusului in primii ani de viata. Laptele matern este steril si organic in primul rand. 



Pe parcurs se adapteaza bebelusului la inceput fiind apos si potoleste setea, apoi curge laptele bogat, gros plin de grasimi ce potoleste foamea. Laptele se schimba in timpul perioadei de alaptare, pe masura ce bebelusul rareste mesele la san. 
Se schimba la gust in functie de ce mancam noi si creeaza bebelusului aceiasi senzatie ca si noua, de exemplu daca noi mancam ceva ce baloneaza  atunci si copilul v-a fi balonat. Alaptarea este igienica si comoda,nu trebuie sa caram dupa noi biberoane, cutii de lapte, incalzitoare de lapte etc...
Alaptarea la san este importanta si ideala dar asta nu inseamana ca formulele de lapte nu sunt bune si hranitoare.

Laptele se produce conform cerintelor bebelusului?Lactatia functioneaza pe principiul cerere-oferta cu cat bebele suge mai des cu atat laptele se v-a produce in cantitate mai mare.  Asa ar trebui sa fie. Dar ce te faci cand bebe cere ,suge dar nu curge, si nu curge acum, nu curge nici peste 3 ore, dupa 5-6 ore abia isi satisface foamea. Intrii in panica , te intrebi ce se intampla de ce nu se  satura? Asa am  patit eu acum cateva zile cand am observat ca sanii nu se mai  umplu cu lapte la fel de repede si ca David nu se satura. Cum imi dadeam seama ca nu se satura? Imediat dupa ce manca era scancit si isi baga degetul in gura, ceia ce el nu facea inainte.
Am sperat  sa fie doar o perioada scurta si sa treaca, dar David era tot mai nervos, nu se satura de cat manca iar sanii erau aproape goi.
    Atunci nu am avut ce face si m-am decis sa cumpar lapte praf, batai de cap si cu acesta,de care sa cumpar? care e mai bun?. Intrebi in stanga in dreapta,citesti pe net, evident pareri pro si contra la fiecare tip de lapte, asa ca decid sa iau fiecare cutie de pe raft din magazin si sa compar, va spun sincer pe fiecare cutie aproximativ aceleasi ingrediente poate putin diferite la una sau la alta. Ii iau 2 cutii diferite (Aptamil si Mellin), ajung acasa era infometat saracul, abia a mancat 20 ml, o noapte si o zi ne-am chinuit sa ia biberonul, saracutul plangea, a doua zi dupa amiaza a mancat un biberon intreg de lapte, nici macar nu respiram cand am vazut ca mananca numai numai sa nu-i distrag atentia, ca si mama te superi si suferi cand vezi ca puiutului tau ii este foame si nu poti sa faci nimica, am fi fost in stare sa ii luam toate tipurie de lapte si tetine de pe piata numai sa manance. Acum continuam cu laptic praf speram sa fie totul bine si sa ia normal in greutate, avand 4 luni si o saptamana la pranz m-ai introducem si cate un piure de legume diferit in fiecare zi sau pasta de cereale. Toate acestea cu sfatul pediatrului.
 Asadar, oricine isi poate pierde laptele,si nu oricine si-l poate regăsi si nu pentru ca nu mananca sanatos, nu face yoga, nu mediteaza la stele, nu bea suficienta apa sau se uita la Capatos etc, ci pentru ca asa a fost sa fie cred. Desi  am ales sa-l alaptez un an si ceva pe David, din pacate am fost obligata sa trec la formula de lapte praf.
    In concluzie nu mereu alegem noi perioada de alaptare, alegem daca alaptam sau nu cand avem lapte. Aceasta este experienta mea despre alaptat si am dorit sa o impartasesc, o perioada minunata dar scurta, sper ca alte mamici sa fie mai norocoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu