marți, 20 octombrie 2015

Panna Cotta cu ciocolata

     Un  desert topic italienesc servit in toate restaurantele si familiile italienesti. Am ramas uimita cat de usor se face acest desert gustos si cremos asa ca l-am facut si eu in acest weekend.
Am ales sa il fac cu ciocolata deoarece iubim ciocolata.
   Pentru inceput avem nevoie de:
 200 gr ciocolata menajera;
 250 ml  lapte;
 250 gr smantana grasa pentru gatit( eu am folosit 20% grasime);
 2 plicuri gelatina;
 2 -3 linguri  zahar ( depinde cat de dulce o preferati);

 
 Punem ciocolata la topit in baie marina, cat ciocolata se topeste intr-un bol punem gelatina in 4 linguri  de apa pentru a se inmuia.

   In alta craticioara punem la  foc mic smantana impreuna cu laptele, amestecam continuu, nu lasati sa dea in clocot ci doar sa se incalzeasca mai tare.
.

Turnam peste ciocolata topita compozitia de smantana si lapte apoi zaharul, treptat adaugam totul peste gelatina, amestecam bine cu  un tel. La final asezam compozitia in forme (eu am folosit patru forme)  se dau la frigider timp de  4 ore.  Puteti schimba reteta folosind ciocolata alba sau adaugand cafea lichida, rom pentru un gust diferit.            
.
    Pentru a fi scoase din forma si asezate pe farfurie, incalzim putina apa si baga-ti forma cu totu in apa incalzita pentru cateva secunde, apoi rasturnati panna cotta pe farfurie, razuiti putina ciocolata  ceva mai simplu de atat nici nu se putea. Pofta buna !



   







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu